Smooth Open Banking

and much more…

femion technology.
=
ekosystem rozwiązań FinTech
ZBUDOWALIŚMY ORGANIZACJĘ WYRÓŻNIAJĄCĄ SIĘ W ŚWIECIE FINTECH.

Femion Technology to holding z całym, uzupełniającym się ekosystemem usług.

 

Jesteśmy spółką technologiczną. Posiadamy rozwiązania do świadczenia usług w zakresie:

 

  • Otwartej bankowości
  • Odroczonych płatności
  • Przekazu pieniężnego
  • Udzielania i zarządzania pożyczkami.

 

Nasze usługi wspierane są algorytmami uczenia maszynowego.

Jesteśmy pionierami Otwartej Bankowości w Polsce

Obecnie wymaga się, żeby usługi i produkty były jak najlepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów, a to wymaga nowych danych, do których dostęp otwiera Otwarta Bankowość.

 

Jako pionierzy w obszarze Otwartej Bankowości w Polsce pomożemy naszym Partnerom stworzyć bardziej spersonalizowane usługi w oparciu o dane, dotychczas zastrzeżone wyłącznie dla instytucji bankowych.

Nasz zespół
Jarosław Olejarz
Jarosław Olejarz
Prezes Zarządu (CEO)
Radca prawny, ekspert z zakresu bankowości i finansów. Doświadczenie zawodowe zdobywał w bankach, firmach z branży farmaceutycznej oraz IT, zajmując wysokie stanowiska menadżerskie, a także zasiadając w zarządach i radach nadzorczych tych podmiotów. Autor licznych publikacji z obszaru prawa, w tym prawa finansowego oraz prawa nowych technologii. Absolwent studiów Executive MBA, studiów podyplomowych z bankowości, controllingu i zarządzania finansami przedsiębiorstw, a także licznych kursów organizowanych w kraju i zagranicą. Doktorant na katedrze Prawa finansowego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W swojej pracy naukowej szczególnie interesuje się prawnymi i ekonomicznymi aspektami ryzyka kredytowego, a także wykorzystaniem sztucznej inteligencji w zarządzaniu ryzykiem kredytowym. Uczestniczył w tworzeniu wielu start-up’ów, m. in. w obszarze e-commerce oraz LegalTech.
Przemysław Serba
Przemysław Serba
Dyrektor Zarządzający (COO)
Doświadczony menedżer skupiony na budowaniu sieci kontaktów z przedstawicielami kluczowych firm na rynku finansowym. Przez wiele lat związany z pierwszym polskim Biurem Informacji Gospodarczej (BIG). Inicjator i założyciel innowacyjnych linii biznesowych tj. platform do wymiany informacji o pożyczkobiorcach oraz pierwszego globalnego serwisu wymiany danych dla sektora Rent a Car. Odpowiedzialny za rozwój sprzedaży, relacje z klientami i nadzór nad otoczeniem rynkowym.
Marcin Bednarski
Marcin Bednarski
Dyrektor ds. Technologii (CTO)
Ekspert IT z prawie 20-letnim doświadczeniem w sektorze FinTech, najpierw jako programista, później jako szef działu IT. Obecnie odpowiedzialny za rozwój technologiczny naszej platformy oraz kontakt z kluczowymi Partnerami, gdzie pomaga znaleźć wspólny język między biznesem a rozwiązaniami technologicznymi. Wierzy w moc sztucznej inteligencji i wykorzystuje ją w mechanizmach platformy. Pasjonat języka Java i technologii open source. Prywatnie cyklista-amator i miłośnik ciężkich brzmień w muzyce.
Tomasz Baliński
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu
Z wykształcenia prawnik, wieloletni menedżer w środowisku startupowym. Swoje doświadczenie zbierał pracując przez wiele lat w renomowanych kancelariach, a następnie rozwijał spółki IT, między innymi w Szwajcarii oraz Izraelu. W ostatnim czasie pełnił funkcję partnera zarządzającego na Polskę w największej czeskiej spółce zajmującej się obrotem kryptowalutami.
Łukasz Kopacz
Dyrektor ds. Prawnych
Radca prawny specjalizujący się w obszarze windykacji prawnej i kredytów konsumenckich. Zajmuje się obsługą prawną podmiotów gospodarczych, w tym spółek notowanych na NewConnect. Współtwórca specjalistycznego oprogramowania w obszarze LegalTech. Prywatnie miłośnik tatuaży oraz ojciec dwójki dzieci, z którymi łączy pasję do oglądania starych bajek Disneya.
Daniel Meniów
Dyrektor finansowy (CFO)
Od ponad 10 lat zajmuje wysokie stanowiska dyrektorskie związane z obszarem zarządzania finansami, controllingiem, księgowością i administracją. Był również odpowiedzialny za relacje z inwestorami piastując funkcję Dyrektora ds. Relacji Inwestorskich. W Getin Holding S.A. oraz Impel S.A. odpowiadał za przygotowanie, przegląd i analizę budżetów, opracowanie raportów sprzedażowych, a także weryfikację raportów spółek zależnych.
Rada Nadzorcza
Jakub Urbański
Przewodniczący Rady Nadzorczej
Członek Zarządu i dyrektor operacyjny w GCDF. Do 2006 roku - dyrektor działu obsługi klienta w Ultimo (odpowiedzialny za proces obsługi klienta, kupowanie portfeli wierzytelności, budowę działu sprzedaży i współpracę z zarządem w kontaktach z instytucjami finansowymi). Absolwent Politechniki Wrocławskiej.
Wojciech Kaliciak
Członek Rady Nadzorczej
Doświadczony analityk finansowy specjalizujący się w transakcjach obejmujących rundy finansowania spółek i debiuty giełdowe. Przeprowadził ponad 20 firm przez proces pozyskiwania finansowania. Certyfikowany doradca ASO przy warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Małgorzata Urbańska-Lach
Członek Rady Nadzorczej
Prezes Zarządu i dyrektor finansowy w GCDF. W latach 2006-2009 Analityk Finansowy (odpowiedzialna za analizę finansową istniejących oraz potencjalnych inwestycji oraz za raportowanie). Do 2006 roku - specjalista ds. rozwoju nowych, innowacyjnych produktów finansowych oraz kierownik projektu w Ultimo. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Tomasz Kęcerski
Członek Rady Nadzorczej
Współzałożyciel i Partner Zarządzający EGC Consulting Group. Autor oraz recenzent kilkuset projektów inwestycyjnych dofinansowanych z funduszy UE. W latach 2003-2004 asystent w dziale audytu Deloitte. Absolwent Politechniki Łódzkiej, Wydział Organizacji i Zarządzania (International Faculty of Engineering) oraz University of Wales Associated College, Diploma in Business Studies, affiliowany z Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).
Karolina Lach-Guziak
Członek Rady Nadzorczej
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, od 2011 roku wykonuje zawód adwokata, wpisana na listę adwokatów przez Okręgową Radę Adwokacką we Wrocławiu. Prowadzi własną działalność gospodarczą, specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw, w tym w szczególności spółek kapitałowych. Współpracuje z wieloma podmiotami z branży budowlanej, IT, produkcyjnej, w tym z podmiotami zagranicznymi. Posiada uprawnienia mediatora.
Sebastian Kondracki
Członek Rady Nadzorczej
Pan Sebastian Kondracki w branży IT posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarze rozwoju i utrzymania złożonych systemów o dużej liczbie integracji z rozwiązaniami klasy enterprise, działaniu z Big Data/AI oraz projektowaniu złożonych architektur. Posiada doświadczenie w metodykach miękkich związanych z analizą problemów w procesie wytwórczym i utrzymania systemów IT. Wykładowca na studiach podyplomowych (WSB, Akademia Leona Koźmińskiego): modelowanie systemów IT i metodyki zwinne w zarządzaniu projektami IT. Autor ponad 100 artykułów związanych m.in. z inżynierią oprogramowania. Ukończył także liczne kursy i szkolenia organizowane zarówno w kraju jak i zagranicą.
Kamienie milowe
2020

KWIECIEŃ 2020

Spółka otrzymała zgodę od KNF na świadczenie usługi dostępu do informacji o rachunku (Account Information Service).

KWIECIEŃ 2020

INTEGRACJA Z BANKAMI Q4 2020

Kompleksowo zintegrowaliśmy naszą Spółkę z największymi polskimi bankami, dające pokrycie 90% rachunków większości klientów.

DALSZE USŁUGI OPEN BANKINGU

Z końcem grudnia 2020 roku Spółka złożyła wniosek do KNF o zezwolenie na świadczenie usługi inicjowania płatności (Payment Initiation Service).

2021

PIERWSZE EFEKTY

W Q1 i Q2 przeprowadziliśmy pierwsze testy naszej usługi AIS na e-sklepach.

Nasze cele do 2022
2021
Q3-4

USŁUGA AIS

W Q3 i Q4 2021 planujemy zwiększyć ilość integracji z Partnerami, budując silną pozycję w Polsce jako dostawca usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS).

Q4

ODROCZONE PŁATNOŚCI

Oficjalne rozpoczęcie działalności odroczonych płatności w Polsce.

Q4

ROZWÓJ DZIAŁU DATA SCIENCE

W Q4 2021 zakładamy zatrudnić kolejnych ekspertów z dziedziny uczenia maszynowego w celu wzmocnienia naszego systemu przetwarzania danych bankowych.

Q4

ROZBUDOWA SYSTEMU TRYPAY O USŁUGĘ PIS

Po uzyskaniu zezwolenia na świadczenie usługi inicjowania płatności z rachunku bankowego (PIS), najprawdopodobniej z początkiem Q4 przeprowadzimy niezbędne prace deweloperskie w celu dostosowania naszego systemu do nowej usługi.

2022

NASZA NOWA METODA PŁATNOŚCI (PIS)

Planujemy wprowadzenie do sklepów internetowych naszej metody płatności przy użyciu nowej usługi inicjowania płatności z konta klienta, wypierając tym samym popularne pay-by-linki.

EKSPANSJA W EUROPIE

Uzyskanie tzw. jednolitego paszportu europejskiego I ekspansja naszych usług we wszytskich krajach UE.

Nasze atuty, aby podbić rynek Otwartej Bankowości

LICENCJA OPEN BANKING OD UKNF
LICENCJA OPEN BANKING OD UKNF

Jesteśmy krajową instytucją płatniczą, a w 2020 roku otrzymaliśmy zezwolenie na działalność w otwartej bankowości.

UNIKALNE KNOW-HOW
UNIKALNE KNOW-HOW

Nasz zespół to eksperci z obszaru bankowości, usług płatniczych oraz tworzenia systemów bankowych.

PIERWSI W POLSCE ZINTEGROWANI Z BANKAMI
PIERWSI W POLSCE ZINTEGROWANI Z BANKAMI

Nasze usługi mają pokrycie 90% rachunków klientów w Polsce.

AUTORSKI SYSTEM IT
AUTORSKI SYSTEM IT

Stworzyliśmy od podstaw nasz innowacyjny system do pobierania i analizy danych z rachunków bankowych, w oparciu o zezwolenie AIS.